Esti platit sa porti logo-ul ala?

Esti platit sa porti logo-ul ala sau ai platit cumva pentru privilegiul ca altcineva sa-si faca reclama folosindu-se de corpul tau?

Asta e o intrebare care imi vine des in minte cand vad pe cineva ca poarta haine pline de logo-uri. Sau haine unde numele brand-ului respectiv ocupa cel putin jumatate din suprafata materialului. Uneori logo-ul sau numele brand-ului tipa atat de tare incat e primul lucru pe care care il observi. Dupa ce ai citit ca acel tricou, sa zicem, e de la firma X abia apoi te uiti cu atentie la material, calitatea cusaturii, culori si asa mai departe. Si de multe ori ajungem sa cumparam anumite haine doar pentru a ne afisa cu logo-ul sau brand-ul respectiv.

Porti hainele alea doar de dragul logo-ului?

Uita-te la hainele pe care le porti? Sunt pline de logo-uri sau nume de brand-uri? Cat de mult a contat lucrul asta cand le-ai cumparat? De cate ori ai cumparat un lucru imediat ce ai vazut ca e la o anumita firma? In ce masura un logo influenteaza ce porti?

Invata sa cumperi calitatea, nu brand-ul

Un lucru brand-uit, ca sa zic asa, nu inseamna neaparat ca e si calitativ. Sau ca merita sa platesti de 5 ori sau de zeci de ori pretul real pentru acel produs.

Hainele de calitate se diferentiaza de celelalte prin calitatea materialelor folosite, atentia la detalii si cusaturi, croiala si durabilitatea. Daca un lucru poarta logo-ul unei anumite firme, asta nu e o garantie a calitatii. Am dat de multe ori peste haine de o calitate indoielnica la mall comercializate la preturi de sute de lei. Si surprinzator de multi oameni le cumparau.

De ce suntem innebuniti dupa logo-uri si brand-uri?

Brand = Statut

Logo-urile si brand-urile actioneaza ca simboluri, transmitand anumite mesaje. In momentul in care poti haine de la un anumit brand sau care au un logo pe ele, automat incerci sa transferi asupra ta anumite calitati ale brand-ului respectiv. De cele mai multe ori, alegem brand-uri care sunt la moda sau sunt exclusiviste.

Asta pentru ca vrem sa ne folosim de logo-ul sau brand-ul respectiv pentru a transmite un mesaj.

Ce mesaj transmiti cand te afisezi cu o geanta de cateva mii de euro? Mesajul e urmatorul: sunt bogata si vreau sa vedeti asta.

Sau ce mesaj transmiti cand porti un tricou pe care scrie “NASA”? Ca tot sunt la moda acum tricourile astea. Mesajul e urmatorul: sunt mai destept ca tine.

Apartenenta

Brand-urile si logo-urile mai au rolul de a confirma apartenenta la un grup, mai ales in cazul tinerilor. De exemplu, daca esti vegan, vei cauta sa cumperi haine de la o firma care nu lucreaza cu blanuri sau piei de animale tocmai pentru a confirma apartenenta la grupul respectiv.

Nu ai nevoie de logo-uri si brand-uri

Risipa de bani

Personal, nu-mi place deloc sa port haine pline de logo-uri. Nu vad rostul in a plati de cateva ori mai mult pe un produs doar pentru ca este de la o anumita firma. Banii pe care ii am sunt rezultatul timpului pe care mi l-am vandut ca sa-i obtin. Cum timpul e cea mai de pret resursa a mea, prefer sa fiu foarta cumpatata cand vine vorba pe ce imi dau banii.

Hainele brand-uite costa mai mult decat cele generice. Nu exista un motiv real pentru asta. Totul tine de emotional, intrucat vei sa transmiti un anumit mesaj afisand logo-ul sau brand-ul respectiv pe tine.

Actiunile tale vorbesc mai tare decat logo-ul de pe tricou

In al doilea rand, nu am nevoie de un brand sau un logo ca sa transmit un mesaj despre mine. Prefer sa fac asta prin actiunile mele.

Chiar nu este nevoie sa platesti in plus pentru a transmite un mesaj celor din jur fara sa fie nevoie sa vorbesti cu ei.

Multe branduri isi exploateaza angajatii pentru profit

Multe firme din industria textila fac profit platind foarte putin forta de munca, angajand copii in diferite regiuni din Asia si neasigurand conditii decente de lucru. Uita-te pe etichetele hainelor produse de diferite branduri. Vei vedea ca toate vin din aceeasi regiune: Pakistan, Bangladesh, Vietnam, Cambogia sau China.

De ce ai vrea sa platesti 500 – 1000 RON pe o haina stiind ca poate pretul la iesirea din fabrica este 20 RON? Esti constient ca diferenta de bani intra in buzunarul celor care detin brand-ul respectiv? De ce ai vrea sa le faci cadou banii pe care i-ai obtinut vanzandu-ti timpul?

Esti un panou publicitat ambulant

Ai fi surprins sa afli cate milioane de dolari dau brand-urile pe marketing si publicitate. Cu cat te platesc pe tine pentru a umbla prin oras cu tricoul ala acoperit de logo-ul companiei? Cu nimic, corect! Ba mai mult, tu chiar ai platit in plus pentru a beneficia de acest privilegiu.

Kitsch

Logo-urile puse ostentativ pe haine le fac sa para kitsch. Le incarca si le fac sa para obositoare. Lucrurile simple si discrete transmit bun gust si sunt mult mai placute ochiului.

Asadar, iata de ce nu ar trebui sa acorzi o atat de mare importanta hainelor de firma. Invata sa cumperi calitatea si nu mai plati in plus doar ca sa fii un panou publicitar ambulant pentru branduri.

  • Lili
  • Adepta a stilului de viata minimalist. Less is more.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *